Rustig dagje (22-3-2019)

22 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Vandaag werd ik weer pas wakker om 7 uur. Ik was een beetje laat, dus tijdens dat ik crusli aan het eten was had ik 2 huppelende kinderen om me heen met hun dinosaurussen. Nadat ik had gegeten moest ik wel een beetje opschieten. We moesten vandaag namelijk om 7:45 aanlopen, omdat we voor school eerst nog een briefing hadden in het andere gebouw. Gelukkig liggen de gebouwen 2 min lopen van elkaar af, dus was het helemaal geen probleem. Bij debriefing werd verteld wat er de komende week gaat gebeuren en of er speciale zaken waren deze week.

Ook vandaag begon ik mijn stagedag met het lezen samen met kinderen. Nadat ik met kinderen had gelezen was er de "bookclub". Dat houdt in dat de kinderen een boek van thuis mee mogen nemen en dat ze die aan de klas mogen laten zien. Het was heel leuk om te zien dat de kinderen echt heel enthousiast aan het vertellen over het boek. Na lezen gingen we door met rekenen. Vandaag mochten de kinderen alles meten met een liniaal, maar ze moesten het in cm opschrijven en in mm. Dat was ook erg leuk om te zien hoe goed de kinderen bezig waren.
Toen was het tijd voor de playbreak. Vandaag ging ik ook weer lekker mee naar buiten, net zoals de andere dagen. Na de playbreak was de aandacht ver te zoeken bij schrijven. Ze hebben het deze week veel over Jamandi gehad en ze moesten een probleem uit het verhaal omschrijven en vertellen hoe het ontstond. Ook moesten ze de reactie van de hoofdpersonen opschrijven. Je merkte dat het bijna weekend was, dus in die les werd niet heel veel gedaan. Toch hebben we geprobeerd om er het beste van te maken en net voor het tijd was voor de lunch hebben we wat kindermeditatie op het digibord opgezet, zodat ze rustig de lunch in gingen.

Vandaag was de lunch: frietjes met erwten en een soort flamkuche met spinazie en tomaat.

Na de lunch gingen we met de kinderen buiten gymen. We hadden bedacht dat dat we een goed idee zou zijn, omdat de kinderen vol energie zaten. We begonnen met rondjes om de playground te lopen en daarna gingen we naar de voetbalkooi om daar lekker bezig te zijn met basketballen. We begonnen met lummelen en daarna gingen we een spel doen. De kinderen werden verdeeld in groepjes van 6. 4 daarvan waren de aanvallers die 6x moesten overgooien. Als ze dat hadden gedaan kregen ze een punt, maar de andere 2 van het groepje waren de verdedigers. Als zij de bal in handen kregen, moesten de aanvallers opnieuw beginnen. Het was erg leuk om te zien dat de kinderen het leuk vonden en dat ze hun energie kwijt konden.

Om 15:30 mochten we weer naar huis. De benen en ruggen van de 3 andere meiden en mij waren helemaal dood van het lopen, dat we er wat langer over deden dan normaal. Toen we thuiskwamen was de gastmoeder weer thuis van haar congres en hebben we even bijgekletst. Ook heb ik met de organisatie even geappt, omdat ik gisteren dus niet zo lekker in mijn vel zat. Dat heeft wel gehulpen, dus dat is wel erg fijn!
Om 16:45 verlieten we het huis weer, omdat we een meeting hadden met de organisatie, zodat we weer voor de komende week een buspas hebben. We hadden alleen de verkeerde bus gepakt, dus we moesten ineens 10 min met de bus en 10 min lopen...... Gelukkig hadden we wel de goede bus terug en was ik binnen 2 min weer thuis. Klein verschil haha.

We hebben vandaag lekker gegeten: homemade pizza (met deeg van de lokale bakker) met paprika en olijven.

Ik ben vandaag vroeg met schrijven, maar ik denk dat ik vandaag niet veel meer ga doen haha. Ik ben nu lekker voetbal aan het kijken met de gastvader en het meisje waar ik mee in huis zit, is met de mensen uit haar klas naar het centrum van de stad. Het wordt dus een rustig avondje en ik denk dat ik een beetje op tijd mn bed in duik, want morgen moet ik lekker om 630 opstaan, want de kids hebben zwemles en wouden heeeeeeeeeeeel graag dat ik mee ga.

Vandaag was dus wel een relaxte dag en dan is mij nog 1 ding te zeggen voor vandaag.......

FIJN WEEKEND ALLEMAAL!!!!

1. Opa:
    22 maart 2019
    Leuk... Hou 't recht
  2. Oma Alessie:
    22 maart 2019
    Ik blij dat je naar je zin hebt. Veel plezier morgen bij de zwemles.
    Geniet van je vrije weekend.
  3. Opa k:
    23 maart 2019
    Fijn weekend.
  4. Senna ramaekers:
    23 maart 2019
    Goed verhaal Femke! Het geeft een duidelijk beeld van wat jij daar allemaal doet en meemaakt. Zet m op en veel plezier nog. Groetjes, Senna
  5. Femke Alessie:
    24 maart 2019
    @ Senna: Dankjewel! En het plezier gaat ook wel goed komen, we zijn met een leuke groep.