Eerste dag weekend in Bristol (23-3-2019)

24 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begon het weekend om 7 uur. Ik moest vroeg opstaan vandaag, omdat we om 8 uur naar het zwembad moesten vertrekken. Vandaag bestond mijn ontbijt uit toast met jam. Helaas voor mij was er geen thee vandaag, dus misschien is er morgen wel weer thee.

Om 8 uur gingen met de auto naar het zwembad en om 8:30 had de jongste zijn zwemles. Hij zit in fase 1 met het zwemmen. Het was erg leuk om te zien hoeveel plezier hij had in het zwemmen. De oudste zat samen met de gastvader en mij op de tribune te kijken en met dino's te spelen, die moeten natuurlijk overal mee naartoe ;-). Om 9 uur was de les van de jongste afgelopen en was de oudste aan de beurt voor de les. Hij zit in fase 3 met zwemmen. Hij vond de les ook erg leuk en deed echt zijn best om goed te zwemmen. Ook de jongste ging met de dino's spelen :-).
Ik zeg wel dat ze in fases zwemmen, maar wat houdt dat eigenlijk in? Hier in het zwembad kennen ze eigenlijk niet echt de diploma's A, B en C. Ze zwemmen hier in fases. Je krijgt per fase een soort van diploma. Officieel zijn er 10 fases die kinderen kunnen krijgen, maar ook na die 10 fases kan je nog zwemles krijgen.

Nadat we terug kwamen van het zwemmen, ging ik met de gastvader even naar de bakker om voor de komende dagen brood te halen. Het is voor hun natuurlijk ook wennen dat er 2 mensen meer in huis zijn. Onderweg daar naartoe had ik Iris (een goede vriendin) geappt wat haar plannen vandaag waren. Zij zei mij dat zij en de 2 andere meiden waar ze mee in het gastgezin zit naar het centrum gingen en ik vroeg of ik vandaag met hun mee kon gaan, omdat ik Iris al lang niet gezien heb en dat was geen probleem. Normaal gesproken zien Iris en ik elkaar namelijk 6 dagen in de week, dus het is even wennen als dat nu maar 1 of 2 keer per week is.

Rond 11 uur pakte ik de bus richting hun en om 1130 waren we in het centrum. We zijn naar het grote overdekte winkelcentrum gegaan en hebben we daar eerst even lekker rondgekeken. Ik was mijn horloge in Nederland vergeten, dus die heb ik vandaag een nieuwe gekocht. Voor de rest hebben wel lekker rond gelopen.

Vandaag gingen we heel "culinair" lunchen rond 13 uur, namelijk bij de McDonald's (haha) en ik had een kipburger gepakt.

Na de lunch zijn we nog een paar winkels in geweest en daarna wisten we eigenlijk niet echt meer wat we wouden doen totdat we de £1- store vonden. Echt alles, lees goed, ALLES in deze winkel was £1. Van drinken tot eten, tot wol, tot make- up. We stonden versteld van wat er allemaal in die winkel te koop was en dat dat dus echt zo goedkoop was!? Later bedachten we ons dat zo'n winkel natuurlijk wel heel goed is voor mensen die niet veel geld hebben, want je kon daar ook echt goed avondeten en sandwiches kopen voor £1.

Rond een uur of 16 gingen we weer naar huis. Vlakbij het huis van Iris en de 2 meiden zat een heel leuk winkeltje en daar heb ik vast cadeautjes voor ons pap en mam gekocht. Ik ben natuurlijk weer iemand dat als ik dat niet meteen doe, dat kan vergeten, en deze keer mocht dat ECHT niet gebeuren ;-).

Toen ik daarna nog even 2 min in de bus zat (haha ja, ik was te lui om te lopen) was het eten al klaar. We aten vandaag kipcurry met spinazie en tofu, rijst en naambrood. Het was echt heel erg lekker en ik denk dat iedereen 2x heeft opgeschept. Vandaag hadden we als toetje iets van lemoncheesecake met cream en frambozen en dat was ook erg lekker.

Na het eten heb ik mijn boek uitgelezen (echt een heel mooi boek!) en heb ik even op de bank een deel van een film meegekeken. Vanavond kwamen ook de andere 2 meiden die bij ons op de stageschool zitten, dus we hebben met zijn 4e een spelletje nog gedaan.

Nu zit ik weer lekker in bed en denk ik dat ik nog even een Nederlandse serie ga kijken, want mis de Nederlandse taal toch wel een beetje.....

Mijn bedoeling was om het kort te houden vandaag, maar nu ik kijk is het toch weer een lang verhaal geworden. Misschien dat het morgen lukt, maar ik denk dat het gewoon elke dag een lang verhaal wordt.

Ik ga nu dus lekker mijn serie kijken en morgen staat de wekker weer om 7 uur want we hebben plannen. Wat die plannen zijn lees je morgen!

Weltrusten iedereen!

1. Opa:
    24 maart 2019
    Geen wijzers op je nieuw horloge? of moet ik toch aan n bril..
  2. Opa k:
    24 maart 2019
    Mooi om gelezen hoe jij je aanpast in het gezin.heel gezellig!Weer lekker geshopt.Iris weer gezien,dat is ook weer fijn.Ook leuk om jou verhalen te lezen zo blijven we ook op de hoogte van je dagelijkse bezigheden.Nog een fijne zondag.Doei meis!!
  3. Opa k:
    Toppie lekker genieten👍👍
  4. JA:
    24 maart 2019
    Ik zou idd een bril aanschaffen hahaha. Ik zie zelfs 3 wijzers en dat zonder bril ;-)
  5. Femke Alessie:
    24 maart 2019
    @Opa: er zitten zeker wel wijzers op, maar geen cijfers haha.