Eerste stagedag (18-3-2019)

20 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Ik dacht dat ik toch wel een beetje langer kon slapen, maar helaas........ Ik werd vrolijk wakker gemaakt door de oudste zoon (6 jaar) om 5:52..... De dag begon dus lekker vroeg voor mij. Nadat we een spelletje hadden gedaan, gingen we rond 6:45 ontbijten. Vandaag was het crusli met melk. Gisteren hadden we besloten om met de directrice mee te lopen naar stage, zodat we de weg weten als we niet met haar mee kunnen rijden.
Rond 7:30 gingen we richting stage. Het was een lekkere wandeling van 20 min!

Ook op onze stageschool werden we goed ontvangen. Ze waren meteen super aardig en waren natuurlijk benieuwd naar wie we waren. Ik en de student die ook bij mij in huis slaapt, mochten meteen naar onze eigen klas. De 2 andere studenten die ook op onze stageschool stage lopen, kwamen later, omdat zij door iemand anders werden opgehaald. We zijn in totaal dus met 4 studenten op de stageschool.

Ik loop stage in Year 3, en dat houdt in dat de kinderen 7-8 jaar oud zijn. Het is echt een super leuke klas en de lerares is ook heel erg leuk! Je merkt meteen al dat de kinderen super netjes zijn en dat ze heel goed luisteren. De lerares hoeft maar 1 keer in haar handen te klappen en het is doodstil. De kinderen zijn zo lief en meteen zo aardig tegen mij, dat ik denk dat ik daar een leuke tijd ga hebben met de kinderen.

We kregen rond 11 uur een rondleiding door de school met alle regels die gelden. We kregen ook meteen te horen dat we konden lunchen op school voor een klein bedrag, dus wij hadden meteen met z'n 4e besloten om dat maar te gaan doen. We hebben dus meteen voor de hele week betaald.

De lunch voor vandaag was pizzabrood met pasta, erwtjes en mais. Het toetjes vandaag was vanille- ijs.

Om 15:30 zat onze eerste stagedag erop. Ik had een plattegrond van de klas gemaakt, zodat ik de namen kon gaan leren. Aan het einde van de dag kende ik er 12 van de 28, dus ik was al goed op weg. Ik heb al meteen met kinderen gelezen vandaag en natuurlijk tijdens de klassikale lessen de kinderen geholpen als het nodig was.

Toen we thuis kwamen ging ik snel onder de douche, want we gingen vandaag met alle studenten (21) die mee zijn naar Bristol eten in het centrum, met de 2 leraren die zijn meegevlogen en met de 2 moeders van hier. We gingen voor de eerste keer met het OV hier in Bristol en dat was erg leuk. Google maps aan om te kijken wanneer we uit moeten stappen haha.

Vandaag had ik op het menu: Kipburger met frietjes en uienringen. Het was echt heel erg lekker en het was erg leuk om alle studenten weer te zien.

We gingen weer terug met de bus en we waren redelijk op tijd thuis. We gingen nog even beneden zitten met onze gastouders, maar ik was erg moe dus ging op tijd slapen.