Andere stageklas?! (20-3-2019)

20 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Vandaag werd ik niet wakker gemaakt. Ik kon vandaag gewoon lekker "uitslapen" tot 7 uur. Ik had me lekker aangekleed en heb ontbeten met crusli en melk. Vandaag konden we mee heen rijden met de gastmoeder, dus om 7:30 stapte we in de auto om naar stage te gaan.

Toen ik in mijn klas kwam, vertelde de lerares dat ze vandaag ergens naartoe gingen en dat ze voor mij had geregeld dat ik in Year 2 ( in het andere gebouw van de school) kon stagelopen vandaag. Dat was voor mij geen probleem, omdat ik stiekem ook wel benieuwd was hoe het met de jongere kinderen gaat. Toen ik in de klas kwam, was daar de lerares, een onderwijsassistent en een leraar in opleiding. Vandaag had de klas dus 4 leraren in de klas. De ochtend begon hetzelfde als met Year 3, ik ging lezen met sommige kinderen uit de klas. Wat ik ook erg leuk vond is dat ze vandaag ukelele les kregen. De kinderen waren erg enthousiast, dus dat was erg leuk om te zien.

Na ukelele les gebeurde er iets bijzonders. Ik had dat gisteren ook bij Year 3 gezien, maar ik verbaasde me er echt over. De kinderen maken een rij (line- up) en die is elke dag hetzelfde. Als de leraar zegt dat ze moeten opstellen gaan ze in die volgorde staan en zijn ze meteen stil. Het is echt erg bijzonder om te zien hoe goed de kinderen opletten op school.

Vandaag voor lunch was het beefmaccaroni met sperziebonen en een american cookie als toetje.

In de middag hadden de kinderen hoekenwerk. Dat houdt in dat er verschillende hoeken waren waar ze verschillende activiteiten konden doen. De hoeken hadden wel eenzelfde thema: MATERIAAL. De kinderen hadden bijvoorbeeld een woordzoeker, ze moesten kijken wat ze al wisten van bepaalde materialen, dus het was een leerzame les voor de kinderen vandaag. Ook dit was echt een leuke klas en ik vond het ook erg leuk om hier stage te lopen.

Toen ik thuis kwam van stage, waren de kinderen al thuis, dus dat was erg gezellig. We gingen lekker met de dinosaurussen spelen. De oudste zoon vroeg na een tijdje of ik vandaag na het avondeten mee naar de scouts wilde en dat was natuurlijk geen probleem alleen mijn planning weer overhoop..... Ik wou vanavond pas douchen maar dan doen we het nu maar haha. Ik was net op tijd klaar voor het avondeten van vandaag: zalmtaartjes uit de oven met frietjes en mais en erwtjes.

Na het eten keken we op de klok en schrokken we want we hadden nog maar 10 minuten om bij de scouts te komen. De gastvader had zijn schoenen al aan, maar de oudste zoon en ik niet, dus we moesten opschieten. Na wat rennen en snel lopen waren we gelukkig op tijd. Vandaag ging het over gezond eten en over wat goed is om gezond te blijven. Na een uurtje bij de scouts waren we weer rond 19:05 thuis.

Het jongste kind (4 jaar) Ik ging meteen naar boven om mijn boek te halen en ging lekker op de bank zitten lezen.

Het was vandaag echt een vermoeiende dag, dus ik ga lekker slapen! Ik laat snel weer van me horen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicole:
    21 maart 2019
    Leuk te lezen... Die rij maken...., zo gaat het er hij ons op school ook aan toe. Wel lekker rustig als je het gewend bent. Kinderen weten precies waar ze aan toe zijn. Nederlandse scholen vaak
    Chaos bij maar binnen lopen.
  2. Opa k:
    21 maart 2019
    Ha meisje,leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.Je hebt het zo te lezen wel naar je zin.Een druk programma,maar dat ben je gewend.Zo zie je dat het overal anders gaat.Ook leuk dat je met de jongens meegaat.Nog een fijne tijd daar en we horen nog van jou.Tot de volgende mail 💕💕
  3. Femke Alessie:
    22 maart 2019
    @Nicole: Het is inderdaad lekker rustig als die kids in de rij staan. Je merkt dat de kinderen ook heel goed weten wat ze moeten doen, dus dat is erg fijn.