Begin week 2 (25-3-2019)

25 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begon de dag om 7 uur. Ik had mijn wekker om 6:15 gezet, maar mijn bed lag nog te lekker om eruit te komen, dus om 7 uur moest ik dan echt mijn bed uit. Ik had vandaag weer erg veel zin om naar stage te gaan. Het ontbijt bestond vandaag, zoals de laatste paar dagen, uit musli met melk.

Vandaag konden we meerijden met de gastmoeder, dus iets na 7:30 gingen we in de auto onderweg naar stage. Het was al meteen feest toen we op stage aankwamen, want bijna alle computers hadden geen server en de printer lag eruit. De printer is erg belangrijk, omdat de kinderen bij elke les een A4'tje krijgen met de opdracht, die in een schrift plakken en dan de opdracht kunnen maken. Gelukkig voor onze klas, onze computer deed het wel, alleen konden we de dingen nog niet uitprinten....... Ik begon dus maar eerst met bladen van keersommen te lamineren en rond 8:30 deed de printer het ineens weer. Er kwamen heel veel blaadjes voor onze klas (een stuk of  200), dus dat was wel even slikken, want de kinderen kwamen om 8:45 binnen en al die blaadjes moesten nog op maat gesneden worden, want anders passen ze niet helemaal in het schrift. Gelukkig hoefde ik er maar 140 te snijden. Ik dus meteen met al die blaadjes naar het snijapparaat gerend en al die blaadjes geprint. Het was dus weer een hele "ontspannende" morgen.

Nadat alles gesneden was en uitgeprint en uiteindelijk ook alle computers het deden, konden de kinderen binnen komen. Ik begon vandaag weer met lezen met sommige kinderen en daarna weer lekker helpen in de klas. Het was een leuke ochtend, want eerst hadden we dus lezen en daarna hadden we kringgesprek. Vandaag ging het over kindness en moest elk kind vertellen wat voor aardigs ze in het weekend gedaan hadden. Het was erg leuk om te zien dat ze kinderen ook echt trots waren op de dingen die ze gedaan hadden.
Na het kringgesprek gingen we verder met rekenen, ook vandaag weer met cm en mm.
Het blijft toch wel lastig om te zien wat groter is: 59 cm 9 mm of 587 mm. Gelukkig was het me wel gelukt om het uiteindelijk uitgelegd te krijgen en de kinderen begrepen het, dus dat is wel erg fijn, want het is toch anders om het in het Nederlands uit te leggen of in het Engels. Na rekenen hadden de kinderen even playtime en liepen we weer met de 4 studenten buiten te surveilleren. Na de playtime gingen we verder met spelling en dat ging vandaag over verschillende soorten zinnen (statement, question, exclamation en command). Het was een erg leuke les, omdat de kinderen bij elke soort zin een paar voorbeelden moesten bedenken en dan komen er de leukste dingen uit.

Lunchtime! Vandaag stond op het menu: Pizzabrood met mais en erwtjes, aardappelpartjes en aardbeienyoghurt. Ik was echt even toe aan de lunch. De kinderen waren zo vol energie deze morgen en om elk klein dingetje kwamen ze vandaag naar mij en naar de juf toe, dus het was er vermoeiend.

Na de lunch ben ik weer begonnen met het lezen samen met een paar kinderen. Daarna gingen we verder met homophones. Dat zijn woorden die je hetzelfde uitspreekt, maar anders schrijft (eye en I). Nadat de kids daar lekker bezig mee waren geweest gingen we lekker trefballen. Alle kinderen zaten vol energie, dus ze konden het daar lekker laten gaan. De kids waren echt heel fanatiek, dus als je dan af was gegooid was het toch wel even huilen, maar gelukkig waren er lieve juffen die ze konden troosten. Na trefbal was de dag alweer voorbij en liepen we met de 4 meiden weer lekker naar huis.

We waren rond 16:15 weer thuis, en ik ging even lekker op mijn kamer serie kijken, na deze drukke dag. Toen de gastvader en de 2 kinderen weer thuis waren ging ik weer naar beneden en gingen we aflevering 25 kijken van Lego van vandaag. Ik denk dat ik een Lego en Dino expert word! Toen de gastmoeder ook thuis was, begon zij aan het eten en gingen wij nog even Lego kijken. Het was vandaag een lekker diner: risotto met garnaaltjes, munt, erwtjes en bleekselderij. Het toetje van vandaag was bananencake met thee.

Na het eten heb ik even met een goede vriend van mij gebeld, die dacht dat ik nog gewoon in Nederland was....... Hij had het nog zo goed in zijn agenda gezet, maar ik zou het hem maar vergeven ;-). Het was erg gezellig weer even bij te kletsen en na het bellen ben ik met de gastvader Engels voetbal gaan kijken. Nederland had vandaag verloren, dus Engeland moest winnen en dat deden ze!!! Ik heb ook nog een bladzijdes in het Engelse boek gelezen (ben ergens toch wel trost op mezelf dat ik dat doe). Na de wedstrijd heb ik nog even mee afgewassen en ben ik naar boven gegaan.

Nu zit ik lekker op bed en ben even lekker saxofoonmuziek aan het luisteren (ik moet gewoon mijn saxofoon 3 weken missen.... Hoe kan ik dat overleven ;-). Dan maar veel muziek luisteren). Ik ga zo denk ik nog even een aflevering van mijn serie kijken (denk ik) en dan lekker slapen na deze leuke maar oh zo vermoeiende dag.

Weltrusten allemaal en morgen lees je weer een nieuw verhaal! En denk erom: Oogjes dicht en snaveltjes toe.

1. Opa:
    Goe bezig....
  2. Oma Alessie:
    26 maart 2019
    Ik had me ook al afgevraagd hoe je dat ging redden. 3 weken zonder sax !!!!!!
    Maarals ik jou verhalen zo lees, dan heb je daar ook bijna geen tijd voor.
    Ik ben wel blij, dat je het heelerg naar je zin hebt.
  3. Opa k:
    26 maart 2019
    Ha meisje,oma k heeft weer genoten van je verhaal.Fijn dat je het naar je zin hebt.Het is wel hard werken haha.Nog fijne dagen en we kijken naar je volgende verhaal uit.👍😘
  4. Femke Alessie:
    26 maart 2019
    @ Oma A, gelukkig kan ik gewoon mn muziek van saxofoon luisteren en heb ik de meeste dingen online kwa bladmuziek dus studeren dan maar op een andere manier